TOS Work2Learn

TOS is een Rotterdams familiebedrijf dat zich richt op het helpen van klanten bij het vinden van flexibele crew-, en personeelsoplossingen in de maritieme en offshore sector. Naast ervaren personeel helpt TOS ook jonge starters op de arbeidsmarkt via hun Work2Learn afdeling. Om deze doelgroep te bereiken, is TOS vaak te vinden op beurzen zoals de Studiekeuzebeurs.

De vraag

Tijdens een van deze beurzen had TOS twee vragen aan Martens Multimedia: Hoe kunnen we opvallen op deze beursstands? En hoe kunnen we jongeren laten zien hoe gaaf het werken in de haven is? Na verschillende sparringsessies kwamen TOS en Martens Multimedia samen tot een creatief concept met interactive narrowcasting.

Interactive narrowcasting

Interactive narrowcasting is een scherm waarop content wordt afgespeeld, en de kijker zelf kan bepalen welke content. TOS en Martens Multimedia kozen voor drie grote categorieën: Droge bulk, Container en RoRo. Per categorie werd een POV filmpje opgenomen, waarbij een medewerker van het bedrijf de scholieren verwelkomde en vervolgens het perspectief van de video veranderde, zodat ze konden zien hoe een werkdag eruit ziet vanuit het perspectief van een medewerker in slechts één minuut.

Scholieren die veel tijd doorbrengen op schermen, herkenden het concept snel en konden op het scherm een categorie kiezen en een filmpje bekijken van een van de bovenstaande categorieën. Het scherm werd later ook gebruikt door consultants om hun verhaal kracht bij te zetten.

Resultaat

Dankzij dit innovatieve concept, kon TOS opvallen op de beurs en konden scholieren kennismaken met de interessante havenwereld. Door middel van interactive narrowcasting werden scholieren geïnformeerd en konden zelf ervaren hoe het is om te werken in de maritieme en offshore sector, waardoor ze mogelijk in de toekomst voor TOS zullen kiezen als werkgever.

Oftewel een groot succes! Bekijk hier de resultaten:

Zullen we samen wat gaafs maken? 

Neem dan vrijblijvend contact met ons op of vraag meteen een offerte aan!